بهشت خزر

بهشت خزر
که مازندران شهر ما یاد باد / همیشه بر و بومش آباد باد 
نويسنده و مدیر وب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهشت خزر و آدرس beheshtekhazar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 امام زاده عبدالحق
در وسط شهر زیراب سوادکوه قرار دارد. بقعه در محوطه‌ای به مساحت ۵۵۰۰ متر با ۶۵۰ متر مربع زیر بنا و ۸۰۰ متر زائرسرا واقع است .پر آ وازه است که وی عارفی بزرگ بوده است.


امام زاده سید محمد زرین نوا

در ۲ کیلو متری روستای چمازکتی قائم شهر در کنار خیابان هردرود به کروا واقع شده، دارای زیر بنای حدود ۷۰ متر مربع و محوطه‌ای به مساحت تقریبی ۵/۱ هکتار می با شد. ساختمان بقعه دارای گنبدهای سنتی و ضریح منبت کاری شده است که در فهرست آثار باستانی به ثبت رسیده است.



بقعه امام زاده سید هاشم
در روستای آغوزکتی با فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده، دارای چشم اندازهای طبیعی زیبائی است. بقعه دارای امکانات رفاهی از قبیل آب لوله کشی، برق و سرویس بهداشتی می باشد.


بقعه آقا سید حسین
در ۵ کیلو متری غرب تنکابن در کنار جاده اصلی تنکابن رامسر واقع شده، دارای امکانات رفاهی از قبیل آب، برق، تلفن، سرویس بهداشتی و زائر سرای مجهز در سه طبقه می باشد.

بقعه آقا شیر علی
در ۷ کیلو متری جنوب تنکابن در محله میان ناحیه خرم آباد واقع شده، دارای چشم اندازهای طبیعی زیبائی می باشد.


بقعه حضرت سید حسن ولی(ع)
سید حسن ولی از نسل امام حسن مجتبی (ع) درسال ۸۵۶ هجری قمری وفات یافت و مدفنش در روستای نیاک لاریجان واقع شده است. این مکان زیارتی به فاصله یک کیلو متری با جاده اصلی هراز قرار دارد و همه ساله میزبان علاقه مندان از اقصی نقاط کشور در تمام فصول به ویژه در اردیبهشت ماه و درمراسم ورف چال می باشد.


حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب(ع)
حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب(ع) بن ابراهیم بن زید بن امام حسن مجتبی دارای ۴۰ باب زائر سرای مجهز با کلیه امکانات رفاهی و سرویس بهداشتی، مخابرات و آب شرب، در منطقه زیبای نمارستاق لاریجان و روستای عبدالمناف واقع شده است . بنای جدید، آینه کاری درون بارگاه و احداث زائرسرا در سال ۱۳۷۸ خاتمه یافت.



امام زاده سید علی کیا سلطان
از نواده‌های امام موسی کاظم (ع) می باشد و در روستایی به همین نام در فاصله ۸ کیلومتری نوشهر واقع شده که دارای ۷۰۰ سال قدمت است. بنای فعلی در زمان سلطان محمد خدابنده احداث گردیده است. بقعه دارای آب، برق، مسجد و امکانات رفاهی است.

بقعه امام زاده محمد
بقعه امام زاده محمد بن بکر بن علی در فاصله ۱۵۰ کیلو متری نور و در روستای ییلاقی کلای بلده واقع است. ساختمان قبلی مربوط به سده هشتم هجری قمری بوده که به دلیل فرسودگی، تخریب و ساختمان جدیدی در سال ۷۳ احداث شد. تا کنون مبلغ دویست میلیون ریال از محل درآمد نذور و موقوفات صرف بازسازی آن شده است. بقعه دارای ۱۵ باب اتاق زائرسرا، آب، برق، تلفن، چشمه آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی می باشد.



امام زاده قاسم ایزده
در ۱۲ کیلو متری نور و در کنار جاده اصلی نور محمود آباد واقع شده است. ساختمان قبلی چوبی و کاه گلی بوده که در سال ۷۳ با همت اهالی و تلاش هیئت امناء و با صرف مبلغ هشتاد میلیون ریال اقدام بازسازی شد.


بقعه امام زاده ابراهیم
در مرکز شهر آمل و در خیابان طالب آملی واقع شده، دارای ۵ هکتار وسعت است. قبرستان عمومی و گلزار شهدا نیز در محوطه آن قرار دارد. بقعه دارای کتابخانه، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی می باشد.


بقعه امام زاده عبدالله
در فاصله ۱۸ کیلو متری جنوب آمل، در روستای اسکومحله و در منطقه سر سبز و جنگلی واقع شده است. دارای امکانات رفاهی وسیع اعم از زائرسرا، حمام، آب، برق، تلفن، بازار، نانوائی و سرویس مجهز بهداشتی می باشد.

تکیه بزرگ عبدالحسین خانی
در ۲۴ کیلومتری شهرستان بابل در بخش بند پی غربی در قریه مقری کلا واقع شده، دارای ۱۳۵ سال قدمت می باشد. این بنا به عنوان اثر فرهنگی به ثبت رسیده است. تاچند سال قبل محل تحصیل طلاب و دانش آموزان منطقه بوده، هر سال در ایام محرم و مخصوصاً روز عاشورا محل برگزاری مراسم عزاداری است.


تکیه پهنه کلا
در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر ساری و در منطقه‌ای سر سبز که دارای منظره‌های طبیعی بسیار زیبایی است واقع شده است. تکیه دارای امکانات رفاهی متعدد از جمله ۱۳۰ باب زائر سرا، آب، برق، تلفن، نانوائی و سرویس بهداشتی مجهز می باشد. درآمد سالیانه آن درحدود هفتصد میلیون ریال است. طرح توسعه بنا با صرف یک میلیارد ریال در دست اقدام می باشد.


بقعه امام زاده عباس
در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرستان بابل در بخش بند پی شرقی در روستای امام زاده عباس واقع است. این امام زاده مورد احترام خاص مردم منطقه است و دارای امکانات رفاهی از قبیل زائرسرا، برق، آب، تلفن و سرویس بهداشتی می باشد.


بقعه سلطان زین العابدین
در محوطه امام زاده یحیی و در مرکز شهر ساری واقع است. بقعه آن مخروطی و از لحاظ ساختمانی، تزئینات، کاشی کاری، صندوق و در نفیس چوبی از مهم ترین بناهای تاریخی ساری است.


بقعه امام زاده یحیی
واقع در مرکز شهر ساری که از نظر داشتن درهای متعدد و صندوق چوبی نفیس حائز اهمیت هنری و تاریخی است. ساختمان بقعه ذیل شماره ۲۱۲درآثار ملی ثبت شده است. این بقعه مدفن امام زاده یحیی (پر آوازه به فرزند امام موسی کاظم(ع)) است که به اتفاق برادرش سید حسن و خواهرش سیده سکینه در این محل مدفون می باشند.



آستانه امام زاده عباس
در شرق شهر ساری و در محله آزاد گله واقع است. این بقعه جزء فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. علاوه بر امام زاده عباس، سه تن دیگر از امام زادگان به نام عبدالله (ع)، محمد (ع) و باقر(ع) نیز در این محل مدفون می باشند. بقعه در باغ مصفائی واقع شده، دارای چهل باب اتاق، زائرسرا، آب، برق، تلفن، سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی است.


بقعه امام زاده عبدالله سارو
بقعه این امامزاده در فاصله سه کیلومتری شهرستان بهشهر و در مجاورت گورستان عمومی شهر، روستای سارو واقع شده است. قدمت بنا مربوط به قرن نهم هجری بوده که دارای گنبد مخروطی شکل است. بنا به مرور زمان به علت خرابی چندین بار توسط خیرین بازسازی شده است. کل زمین امام زاده دو هکتار و مساحت زیر بنای آن ۲۰۴ متر مربع است که دارای ضریح چوبی می با شد.


آستانه امام زاده قاسم
این امام زاده از نوادگان موسی بن جعفر (ع) می باشد که در ۱۵ کیلومتری شهرستان بهشهر واقع شده است. این بنا چندین بار تعمیر و بازسازی شده است. در مجاورت آستانه در زمینی به مساحت ۳۸۱۶ متر مربع زائرسرا احداث شده که ۲۰ باب اتاق آن تکمیل و بالغ بر ۲۰ واحد دیگر نیمه کاره باقی مانده است و فعلاً زائران حضرت رضا (ع) در آن جا بیتوته می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 22:20 ] [ دختر خزر ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام،به وبلاگ خودتون خوش اومدین. اینجا مازندرانه (بهشت خزر) منم یه دختر مازندرانی ام.هدفم از ساختن این وبلاگ معرفی مازندران به هموطنای عزیزمه. دوستای خوبم نظر یادتون نره،چون باعث دلگرمیم میشه. از انتقاد و پیشنهادتون هم بی نهایت خوشحال میشم. beheshtekhazar@gmail.com تاریخ تولد وب:1390/11/28
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 92118
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 113
تعداد آنلاین : 1